Veelgestelde vragen

Algemeen

Hoe kan ik inloggen?

Inloggen op onze headlam login is toegestaan voor onze relaties. Indien u nog niet in het bezit bent van een inlogcode kunt u deze opvragen bij onze vertgenwoordiger.

 

Achter deze inlog kunt u als relatie gebruik maken van ons webordersysteem, onze vertegenwoordiger zal hiervoor een bezoek aan u brengen om het systeem toe te lichten. Tevens bieden wij achter de inlog ook pdf bestanden van onze prijslijsten. Deze prijslijsten worden aangeboden van de huislijn productgroepen gordijnen, transparanten, PVC-vloeren, tapijt en vinyl.

Wat is jullie adres?

Het hoofdkantoor van Headlam Nederland is gevestigd in Zutphen, met adres:
Bettinkhorst 4
7207 BP Zutphen
+31 (0)575-581 822
E-mailadres: sales@headlam.nl

VLOEREN

Beste reiniging voor PVC

Onderhoud van je PVC vloer is erg belangrijk. Het belangrijkste begin bij onderhoud is de entree. Een goede schoonloop-zone houdt een groot deel van het binnengelopen vuil vast. Dit draagt zeker bij tot een langere levensduur van uw PVC vloer. Regelmatig onderhoud houdt de vloer mooi. Eerste reiniging 48 uur na installatie. De vloer is gebruiksklaar nadat deze droog is.

Reinigen:

  • Voor een mooi resultaat op de lange termijn én een echt vuil en vet/streepvrije vloer is het belangrijk om de eerste reiniging met een stripper (zoals James Basisreiniger) uit te voeren. Zelfs in strijklicht heb je dan een vloer als uit het boekje, zonder vlekken of strepen.
  • Losliggend vuil verwijderen met vloerwisser of stofzuiger.
  • Vloer reinigen met vloerwisser van katoen of microvezel doeken in combinatie met een PH-neutraal  reinigingsmiddel welke geen zeepfilmlaag achterlaat. Of met een middel dat geschikt is voor PVC vloeren.
  • Water regelmatig verschonen zodat er geen strepen en vuilresten achterblijven.
  • Geen gebruik maken van olieachtige substanties of oplossingen hiervan.
  • Plassen met water zo snel mogelijk opdweilen.
  • Plaats onder de poten van stoelen en andere meubels viltdoppen voor het behoud van de vloer.

Tip: Als je kleine kinderen hebt, een tuin, zandbak, katten, hond…. kunnen er wel eens krassen ontstaan. Het is in bepaalde situaties zinvol een extra beschermlaag aan te brengen. Laat je hiervoor adviseren door één van onze dealers. 

Wij raden de onderhoudsmiddelen van James aan. Heb je daarbij hulp nodig? Gebruik dan het keuzehulp programma van James.

Wat is de garantie op tapijt?

Tapijt legt een lange weg af voordat het bij u op de vloer ligt. Vanaf de fabriek in Nederland of het buitenland gaat het via de groothandel of importeur eerst naar de tapijtadviseur alvorens het uiteindelijk in uw woning komt te liggen. Hoewel de tapijtbranche zorgvuldig met het tapijt omgaat, kan er natuurlijk wel eens iets mis gaan. Mocht dit het geval zijn, leg uw klacht dan altijd voor bij de tapijtadviseur die het tapijt geleverd heeft. Indien het vermoeden bestaat  dat de klacht het gevolg is van een fabricagefout, zal uw tapijtadviseur contact opnemen met de fabrikant, groothandel of importeur van het tapijt.

Garantietermijn Garantiebewijs tapijt. De garantie is aflopend: :

Op bijna elk tapijt wordt enkele jaren garantie gegeven. Deze garantie is aflopend, dat wil zeggen dat wordt uitgegaan van een waardedaling van het tapijt door het gebruik ervan. Is de garantietermijn bijvoorbeeld drie jaar, dan zal de waarde van het tapijt ieder jaar met 33% afnemen. De garantie voorwaarden kunnen echter verschillen per tapijtmerk. Vraag daarom uw woninginrichter altijd om een garantiebewijs. Indien er geen garantiebewijs wordt verstrekt, kunt u uw tapijtadviseur vragen om op de aankoopnota in ieder geval de volgende gegevens te vermelden, zodat deze geldt als garantiebewijs.

-Naam/merk tapijt. – Aantal geleverde meters. -Prijs van het tapijt. -Wel of geen ondertapijt. – Algemene leveringsvoorwaarden.

Geschillencommissie Wonen:

Mocht u, om wat voor reden dan ook, niet met uw tapijtadviseur tot een oplossing komen, dan kunt u zich richten tot de Geschillencommissie Wonen. Dit is een door de overheid erkende instantie waar ook consumentenorganisaties bij betrokken zijn. Voorwaarde is wel dat uw leverancier erkend is door de Centrale Branchevereniging Wonen (CBW). of is geregistreerd bij de Geschillencommissie Wonen. Of een ondernemer CBW -erkend is, kunt u zien aan het CBW-erkend vignet (met het huidige jaartal) op de deur of het raam van de etalage. Ook via de website van het CBW kunt u te weten komen of uw woninginrichter CBW erkend is. De kosten voor de behandeling van een geschil (klachtengeld) zijn afhankelijk van het factuurbedrag. De uitspraak is bindend voor beide partijen. Indien u in het gelijk gesteld wordt, moet de tapijtadviseur u het klachtengeld terugbetalen. Aan de hand van een checklist op de website van de Geschillencommissie Wonen, kunt u zelf bepalen of uw klacht in behandeling kan worden genomen.

Tot slot

Belangrijk: Geringe afwijkingen ten opzichte van het zichtstaal wat betreft kleur, kwaliteit, structuur, gewicht, afmetingen en finish van het tapijt zijn voorbehouden. Deze gebruikelijke toleranties vernoemd in de EN 1307 normering, vallen derhalve niet onder de garantie. Indien u van mening bent dat uw geleverde tapijt fabricage fouten vertoond, dient u dit binnen zes maanden na de legdatum te melden bij uw woninginrichter. Na deze termijn heeft u op deze zichtbare gebreken geen garantie meer.

Nog even iets over Shading:

Shading is een optisch effect dat kan ontstaan bij tapijt met een gesneden pool. Als u bij bepaalde belichting in bepaalde hoeken naar het tapijt kijkt lijkt het alsof de kleuren veranderen. Het effect verschuift als u een andere positie inneemt. Het Shading-effect is dan ook geen productiefout en wordt niet veroorzaakt door in het tapijt verwerkte materialen.

 

Welke ondervloer bij welke vloer?

Een vraag met vele antwoorden.
Er spelen meerder factoren een rol om hier een goed antwoord op te kunnen geven:

 

  • In combinatie met welk type vloer zal de ondervloer gebruikt worden, tapijt, vinyl, laminaat, etc?
  • Is geluidsreductie een rede voor aanschaf van de ondervloer?
  • Wat is het bouwjaar van de woning/ appartement, na januari 2015 heeft de toegepaste betonconstructie altijd al een geluiddemping van – 10 dB
  • Waar bestaat de basisvloer van het huis uit, beton of hout?
  • Gaat de vloer gebruikt worden in combinatie met vloerverwarming
  • Etc.

 

Wij adviseren onze dealers om al deze specifieke vragen te stellen alvorens een keuze te maken voor een ondervloer. Bekijk ook de ruime sortering in ondervloeren van onze vaste partner Unifloor, welke allen door ons leverbaar zijn.

GORDIJNEN

WAT HOUDT HET IN; EEN DEALER WORDEN VAN DE COLLECTIE RAAMDECORATIE?

Bent u geinterresseerd in onze collectie raamdecoratie?

 

Onze vertegenwoordiger brengt graag een bezoek aan u om de mogelijkheden te bespreken.
Onze collectie gordijnen en transpranten wordt jaarlijks uitgebreid met ca. 35 nieuwe items. Deze items worden op staal gepresenteerd en tegen vergoeding in pakketvorm aangeboden. U heeft de keuze zelf een selectie van deze stalenpakketten op te nemen. Tevens is er de mogelijkheid om een dealerovereenkomst met ons aan te gaan waarmee u automatisch de nieuwste hangstalen toegestuurd zult krijgen. Voor dit dealerschap betaalt u 4x per jaar een fee en zult u naast de collectie stalen ook diverse extra’s ontvangen.

 

Nog niet bekend met onze raamdecoratie van Headlam? Neem contact op met onze binnendienst, zij brengen u in contact met de vertegenwoordiger die reist in uw rayon.  

Confectieadvies open geweven stoffen

Confectie advies voor uw klant en uw atelier;

 

Verwerking bovenzijde:

  • Confectie wijze; enkele of dubbele plooi
  • Retour plooi enkel en retour plooi dubbel
  • Let op! Technisch gezien kan de stof met een wave plooi gemaakt worden. Houdt echter wel rekening met het feit dat de touwtjes aan de achterzijde goed zichtbaar blijven… vandaar niet onze 1e keus.
  • Op ringen NIET mogelijk. Stof is te open en piept tussen de ring uit.
  • Adviseer trekstangen voor het open & dicht trekken van de gordijnen

 

Verwerking onderzijde:

  • Bij dit type stof zal de hoogte maat meestal iets afwijken van de exact opgegeven hoogtemaat. Daarom adviseren wij deze stof stotend of slepend te verkopen. 3 tot 5cm “te lang” is al voldoende. Doordat het een open geweven stof betreft zit er wat meer rek in de stof, dit is daardoor moeilijk exact op lengte te verwerken.
  • Er kan een dubbele zoom ingemaakt worden… doorgestikt
  • Blindzoom NIET mogelijk

 

Verwerking zijzomen:

  • Er kunnen gewoon zijzoompjes in gemaakt worden.
  • Wel doorstikken. Blindzomen NIET 

 

Algemeen:

  • Voor het recht kunnen knippen van de stof wordt geadviseerd de stof “recht op draad”… in dit geval “recht op maas” te knippen.
  • Houdt 1 zijkant aan om de lengte van de stof te bepalen. 
Hoe log ik in bij woontotaal?

WoonTotaal by Headlam is het bekende en succesvolle software pakket voor de invoer en verwerking van confectieorders in onze sector. Het pakket is volledig web-based, waardoor het overal ter wereld en 24/7 benaderbaar is.

 

WoonTotaal berekent exact de benodigde raambekleding inclusief banenplan en gordijnconfectie. Welke daarna door onze confectiepartner van der Lelie uit Leiden gemaakt wordt.


Klik hier om in te loggen

BINNENZONWERING

Wat is de levertijd van Binnenzonwering?

De gemiddelde levertijd van al onze producten uit de collectie binnenzonwering is 10 werkdagen vanaf bestel moment. De reden van deze snelle mogelijkheid van levering is omdat al deze producten geproduceerd worden in Nederland.


De producten die wij bieden met onze collectie lifestyle-interior binnenzonwering zijn;

 

  • Rolgordijnen (uni, verduistend en dessin)
  • Horizontale houten jaloezieën
  • Horizontale aluminium jaloezieën
  • Plisse gordijnen, tevens de honingraat variant